groetenuitpraag.reismee.nl

Een nieuwe start

Hi!

Zondagavond en dus tijd voor de wekelijkse update. Ik heb me toch voorgenomen om vanaf nu elke week een kleine update te doen. Maar de tijd gaat hier soms zo snel voorbij, dat ik het gevoel krijg dat er minder uren in een dag zijn dan in België.

Zondagavond dus en meteen ook het einde van mijn eerste maand in Praag, wow dat gaat snel. Ik heb het gevoel alsof ik hier nog maar pas ben, echt zot. Ik kijk allesinds al vol verwachting uit naar de toekomst.

Zondagavond betekent ook het einde van een nogal bewogen week. Vorige maandag en dinsdag waren namelijk nogal druk op het werk. Ik moest de hele dag weer mailtjes van klanten/werknemers toewijzen aan de personen die ze dan moeten oplossen, dit wordt trouwens mijn werk voor de komende weken. Helaas ging het helemaal niet zo vlot waardoor ik tegen het einde van de dag helemaal nog niet klaar was. Maandag en dinsdag moest ik dan ook wat overwerken. Hierdoor was ik 's avonds echt bekaf en had ik eerlijk gezegd niet zoveel zin om de volgende dag terug te keren.

Vanaf woensdag ging het gelukkig al iets beter, ik mocht al wat meer zelfstandig werken en slaagde er steeds beter in om al eens iets alleen op te lossen. Marcel liet me woensdag dan ook wat vroeger naar huis gaan, zalig! Eindelijk was ik eens op een deftig uur thuis en had ik nog iets aan mijn avond.

Op donderdag had Marcel minder goed nieuws voor 1 van mijn collega's. Mijn Tsjechische collega (die ook Nederlands en Frans kan, en daardoor bij ons werkt) was aan het einde van haar proefperiode gekomen. Helaas zag Marcel geen toekomst meer voor haar in het bedrijf. Ze moest dan ook haar spulletjes inladen en naar huis vertrekken. Mijn collega's hadden het wel voelen aankomen, maar toch was iedereen eventjes van slag. Ik was ook wel geschrokken en bedacht plots dat dit ook met mij kan gebeuren binnen 2 maanden... Fingers crossed dus!

Eigelijk was het ook wel zielig voor het Tsjechische meisje, want net op het moment dat ze alles had gepakt en klaar was om definitief afscheid te nemen was het brandoefening en ontstond de nodige chaos. Ze moest dus vertrekken in complete chaos... echt zielig, mijn hart brak.

's Avonds had ik nog Franse les en daarna het afscheidsfeestje voor het meisje van wie ik het appartement overneem. Het was wel gezellig, maar ook wel een beetje triest want eigenlijk is het meisje dat wegging echt een supersupersympathieke. Maar goed, zo is het leven nu eenmaal en zeker in Accenture waar het bijna een constant komen en gaan is van mensen.

Vrijdag was het dan public holiday (ik kan al de hele tijd niet op een goede Nederlandse vertaling komen van dit woord, iemand?) en moest ik normaal niet werken. Maar omdat 2 collega's op vakantie waren en het Tsjechische meisje ontslaan was, moest ik toch komen. Het was eigenlijk best gezellig op kantoor want er was veel minder volk en dus veel rustiger en gemoedelijker dan anders. Marcel laste om het halfuur ook een korte koffieklets in, gezellig!

Zaterdag stond de verhuis op het programma. Ik heb de hele dag lopen sleuren met valiezen en dozen. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik veel materiaal mee heb hier in Praag. Maar als je alles moet verhuizen is het plots superveel! Ik had ook een keer de taxi genomen om het grootste gedeelte van mijn gerief te verhuizen. Het was eigenlijk best grappig. Ik vroeg aan een taxi-chauffeur of hij het zag zitten om wat spulletjes van mijn oude adres naar mijn nieuwe te brengen, hij zei van wel. Maar toen ik de deur van mijn huis open deed en mijn gerief toonde zag ik hem met zijn ogen draaien. Zo van 'oh my god, de die is zot zeker'. Maar goed, uiteindelijk raakte alles vlot in zijn auto en arriveerden we vlot bij mijn nieuwe woonst. Ik heb hem dan maar een bescheiden fooitje gegeven voor de moeite :) (bescheiden want zo veel verdien ik nu ook weer niet, en ik krijg ook nooit fooi :) ).

Vandaag dus zondag en dus nog eens tijd voor wat toeristische attracties. Astrid en ik bezochten de Joodse wijk. Best mooi en ook superveel leuke restaurantjes en cafeetje. Een toppertje om de week af te sluiten :).

Je ziet deze week had van alles wat. Morgen is het alweer maandag en tijd voor een nieuwe werkweek. Benieuwd wat deze brengt! Ik zal jullie op de hoogte houden. Hoe gaat het daar in België met jullie? Ook zo'n prachtig weer buiten, hier is het precies mooier dan tijdens de zomer.

Vele groetjes,

Joke

Reacties

Reacties

Marloes

Wanneer komen die foto's?
Hier in België is de winter in het land! Of toch de herfst :(
(maar het voelt als winter)

Weet je al wanneer je even vakantie hebt rond de kerstvakantie?

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!