groetenuitpraag.reismee.nl

Bijna 2 maand ver

Hey,

Wow lang geleden dat ik nog eens een update deed, dringend tijd om de draad terug op te nemen dus.

De laatste weken waren echt superdruk, zowel op het werk als tijdens mijn vrije tijd.

Twee weken gelden ging ik op weekend met Aiesec, de organisatie die er zowat moet voor zorgen dat we ons hier in Praag op ons gemak voelen. Het was best wel fijn om nog eens wat andere mensen te ontmoeten dan enkel de Belgen en Nederlanders van op het werk. Toch moet ik eerlijk toevoegen dat de Tsjechen nu ook weer niet het leukste volkje ter wereld zijn. Na twee maanden begin ik ze een beetje te kennen en geloof me, de Tsjechen zijn echt super gesloten mensen. Niet dat ze asociaal zijn ofzo maar je moet gewoon steeds weer wat extra moeite doen om aan de babbel te raken of om de contacten te onderhouden.

Maar één iets hebben alle Tsjechen wel gemeen, van zodra er bier in het spel is worden ze plots veel meer open. Zo ook op het Aiesec weekend. De zaterdagavond werd er een groot bierspel gespeeld, Topalki genaamd en de Tsjechen gingen er echt superhard in op. Iedereen was plots dolenthousiast en ook wel een beetje zat. Maar al bij al was het fijne tijd in Mnichodov, er zijn trouwens wat foto's te bewonderen op mijn facebookpagina :).

Vorige weekend was het dan weer tijd voor wat tijd samen met de Accenture ladies. Met 10 andere meiden gingen we Bratislava onveilig maken. Bratislava, is zoals jullie allemaal wel weten, de hoofdstad van Slovakijke (je ziet mijn blog lezen zorgt ook voor de algemene verhoging van uw kennis) maar het is precies een dorpje. Echt superklein, maar daardoor ook wel best gezellig. Op zaterdag bezochten we de binnenstad of beter het binnenstadje. De belangrijkste dingen die we te zien kregen waren de Ufo (het schelpvormig bouwwerk van waaruit je de hele stad kunt zien), Slovak National Theatre, St. Martin's Cathedral, Sigismund Gate, Grassalkovich Palace,... Op zondag trokken we dan weer naar het kasteel (alsof we nog niet genoeg kastelen gezien hebben in Praag, maar goed). Helaas was het op zondag nogal mistig waardoor het uitzicht een beetje tegenviel. 's Namiddags keerde de zon echter helemaal terug en konden we zowaar genieten van een ijsje op een terrasje, en dat eind oktober!

Vorige donderdag probeerde ik dan weer de running sushi, echt zoals op tv waarbij er een klein lopend bandje is en je gewoon neemt wat je wenst. Mensen die graag sushi eten, come to Prague and I'll show you around!

Dit weekend was een beetje meer relaxing. Op zaterdag had ik een shoppingtrip gepland want ik moet echt nog schoenen-die-tegen-de-sneeuw-bestand-zijn hebben. Helaas was het op zaterdagochtend al aan het sneeuwen, mannen serieus het is pas oktober! Maar toch zette ik door en ging shoppen. Uiteindelijk kocht ik vanalles behalve snowboats, hopelijk blijft koning winter nog even uit het land want ik ben er dus nog niet klaar voor.

's Avonds was er de housewarmingparty van Olivier en 2 andere gasten van op het werk. Het moet gezegd, het was een wild feestje. Veel accenture-volk maar ook veel andere mensen, eigenlijk gewoon veel volk, veel muziek en veel drank!

Gisteren besloot ik, na al die drukte van de voorbije werken, om er een lazy sunday van te maken. Een beetje kuisen, een beetje wassen en een beetje slapen, soms hoeft een zondag niet meer te zijn dan dat :).

Vanavond had ik net nog een klein restaurantbezoekje met Monica (je weet wel, mijn vroegere roommate). Ze is een beetje depri. Ze vindt haar werk niet zo superleuk en ze weet niet goed of ze iets anders moet zoeken of terugkeren naar huis. Ze heeft al een sollicitatiegesprek achter de rug maar dat was niet helemaal wat ze er van verwacht had. Tijd voor een peptalk van mij dus, niet dat ik er zo goed in ben maar goed.

Morgen ga ik eindelijk een beetje sporten (ik zeg dat al 2 weken, maar morgen ga ik echt). Want na al dat restaurant-eten hier begin ik precies een beetje uit mijn voegen te barsten :). Ik heb een leuke sportclub gevonden vlak in de buurt, benieuwd wat het geeft. Woensdag staat er dan een afscheidsfeestje gepland van Iwona uit de Andelflat die weggaat (das wel meestal zo met afscheidsfeestjes zeker). Je ziet de week zal weer voorbij zijn voor ik het weet.

Vele groetjes aan iedereen in België!

Tot de volgende!

Joke

Ps: Het is officieel nu, ik kom naar België met kerst, whoopie!

Reacties

Reacties

Ie-ouw-que

Je gaat toch wel bbb-en in Tsjechië zeker! Ik zou direct komen meedoen. Ik heb hier 2 van de 3 b's die aan het uitzetten zijn tot bovenmenselijke proporties (ja, ik overdrijf een beetje). Maar leuk dat je thuis bent voor de kerst! Wie weet ben je dan net op tijd om zelf een kaartje in je bus te vinden :-). Voor de rest klinkt het nog altijd super leuk daar in tsjechië. Ik blijf onder de indruk!

ikke

eerlijk? ik ben er weer niet geraakt, maar zaterdag ga ik echt :)
jammer dat ik die bovenmenselijke proporties niet in real-life kan meemaken! hopelijk floept jij bebe eruit op het moment dat in België ben!!!

ikke

*jouw bebe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!