groetenuitpraag.reismee.nl

Het echte werk

Hallo daar in het verre België,

Het is zaterdagavond ongeveer 18u15 en dus tijd voor een kleine update.

Zoals jullie in een vorig bericht konden lezen was ik vorige week nogal druk op zoek naar een nieuw appartement. Ondertussen heb ik gelukkig iets leuks gevonden. Ik neem het appartement over van iemand die Accenture verlaat. Het is echt cava van prijs en in het hartje van Praag. Volgend weekend verhuis ik, dus als er mensen zijn zonder plannen voor volgend weekend en zin hebben om te sleuren, come to Prague!

Verder had ik deze week ook mijn eerste les Frans. Ik heb namelijk nogal vaak Frans nodig tijdens mijn job, dus een beetje bijscholing kan geen kwaad. De taalgroep bestaat uit 5 personen. Jolien, mijn directe collega uit het Belgisch team en 3 andere Tsjechische vrouwen. We krijgen les van Martin (of iets wat goed op die naam lijkt :)) en het is eigenlijk wel nog leuk. Nu ik over die Frans schrijf herinner ik me plots dat ik nog mijn huiswerk moet maken voor volgende week. Je ziet tis hier ook niet allemaal rozengeur en maneschijn é ;).

Verder niet zo'n spectaculaire week op het werk. Beetje bij beetje leer ik de processen kennen en begin ik te begrijpen hoe alles in elkaar zit. Al is er nog veel werk aan de winkel :). Gelukkig krijg ik goede begeleiding en mag ik steeds vragen stellen. Ik zal toch blij zijn als het moment komt waarop ik echt meer zelfstandig zal mogen werken.

Gisteren was het vrijdag en tot mijn spijt hadden niet zoveel mensen zin om nog iets te gaan drinken na het werk. Ik was eerlijk gezegd ook wel wat moe, dus zo erg vond ik het nu ook weer niet dat we gewoon naar huis gingen. Toen ik hier aankwam in de Andel flat bleek echter dat enkele mensen van plan waren om naar een BBQ van aiesec te gaan. Die BBQ ging echt door op een prachtlocatie. We zaten op een terrasje bovenop een appartementsgebouw. Nadien verkenden we nog het nachtleven in Praag. Een onverwacht leuke avond dus.

Vandaag zaterdag, was het tijd om eens wat actief en sportief te gaan doen. We besloten om te gaan skeeleren hier in Praag. Dit is blijkbaar echt een populaire bezigheid want we kwamen heel wat mensen tegen die hetzelfde idee hadden over een leuke activiteit op zaterdagmiddag. Het skeeleren ging in het begin nog wat onwennig maar na enkele km bleek ik het toch nog niet helemaal verleerd te zijn. Alhoewel, ik ging twee keer niet onzacht tegen de vlakte en mijn knieën staat nu mooi blauw :).

Vanavond staat er nog een expatsparty op het programma. Je hoort het al, het weekend zal weer veel te vlug voorbij zijn en dat begint al de laatste week van de eerste maand!

Vele groetjes aan iedereen en laat maar eens iets van jullie horen é.

Joke

Reacties

Reacties

Marloes

Goed dat je iets nieuw hebt gevonden.
Ik krijg trouwens nu ook zin om te skeeleren!

Groetjes

ie-ouw-que

Ja echt leuk dat je iets nieuws gevonden hebt! Ik krijg ook goesting om wild te skeeleren, loos te gaan in de beergarden en eigenlijk ook om een vlucht naar Tsjechië te boeken. Maar dat zal helaas allemaal voor een andere keer zijn!

ik

er bestaat ook nog zoiets als de man des huizes om alles een beetje te beredderen in België :) en dan ben je meer dan welkom :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!