groetenuitpraag.reismee.nl

Werkdag 1

Eyla!

Eerste werkdag vandaag, dus vroeg uit mijn bedje. Ik kan hier toch niet lang slapen want ik kan het raam niet verduisteren dus dat viel wel mee. Alleen mijn roommate Monica heeft het lastiger met opstaan :). Ik was al vertrekkensklaar en zij moest nog beginnen aan haar dag ;).

Toen ik buitenkwam was het echter al goed druk in de straten. De Praagse werkmensen liepen al ronden ook op de metro was het vrij druk.

Ik moest vanmorgen eerst nog mijn contracten ondertekenen. Dus ik ging flink naar de receptie. Daar bleek een niet-engels sprekende dame mij verder te moeten helpen. Gelukkig kwam Petra (de Tsjechische die alles in het bedrijf zowat geregeld heeft voor mij) mij al vlug halen.

Nadat dat alle formaliteiten achter de rug waren moest ik naar een ruimte waar nog een stuk op 20 nieuwe werknemers zaten. Het waren mensen uit allerlei verschillende landen die allemaal bij Accenture zouden werken.

We kregen heel de voormiddag uitleg over het bedrijf, de bedrijfsreglementen, het salaris dat we zullen krijgen,... Soms een beetje saai, maar goed ook wel nuttig voor de toekomst.

Daarna nog vlug een bankrekening gaan afsluiten, al ging dat ook niet zo vlot. Engels sprekende mensen zijn hier echt een minderheid.

Morgen is het al de tweede werkdag. Morgen staan er nog een aantal uitlegsessies op het programma. Vanaf woensdag krijg ik dan opleiding.

Ik ga me dus nog niet direct vervelen :).

Vele groetjes aan iedereen en tot de volgende!

Joke

Ps: laat maar een berichtje na op mijn blog é, want ik ben wel benieuwd hoe het leventje daar verder loopt in België :)

Reacties

Reacties

Josefien

En is ollie nen knappen??! ;-)
Zijn de Praagse mannen hothothot?

Sil

Ja dattem, jij gaat zomaar eventjes een jaarnalf in Praag werken of zo? Zotjes! Als je eens niet weet wat verteld misschien ook eens een blogje over hoe je daarbij komt en wat je daar gaat doen, voor de (hopelijk ook nog andere) leken in je verhaal. ;) Succes hé!

Joke

@ sil: ik werk voor 1,5 jaar bij accenture voor de Belgische klant Unilever maar hoe en wat ik precies moet doen moet ik nog wat uitzoeken... maar ik hou je op de hoogte ;)
@ josé: kzal eens stiekem een fotootje proberen te nemen, dan kun je vakkundig oordelen :)

J.Mo

Ja malle amai! Na veel omzwervingen langs Rome en Parijs ben ik eindelijk op je blog geraakt! Ben benieuwd naar de rest!

Eline

Aha.. das wel handig!
Toch wel spannend allemaal, zelfs spannender dan bevallen denk ik ;).
Doet dat goed é daar!

Joke

@ J. Mo: langs parijs en rome is ook niet de korste weg é, toch al een beetje zwangerschapdimentie blijkbaar
é Eline: spannender dan bevallen wel kweet niet hoor, vooral in jouw geval begint het er nogal om te spannen é

J.MO

Zwangeschapsdimentie ja?!? Moet je ons ook iets vertellen lieve malle...? Enja moest er een deftige url op je fb staan, dan zou een mens gewoon moeten klikken. Maar ik had ier dus zelf al zo'n spul aangemaakt op reismee.nl voor ik doorhad dat jij gewoon gemist was met die link. Maar buiten dat, ben ik wel heel tevreden dat ik je blog heb ontdekt. Het maakt mijn leven als huisvrouw weer een stuk spannender, nu ik een wereldburger zoals jij in mijn vriendenkring heb.

Jok(k)e

Helaba,

Het is wel de bedoeling dat je je blog bijvult é! Ik ben wel benieuwd naar al je avonturen...

Ikke

Mortier! Jij hebt de zwangerschapsdimentie é. Wat zou ik in godsnaam met een baby moeten doen :)

Spel(lings)del

Geen commentaar...

ikke

speldel maak u bekend!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!